
מה יכול להשפיע על מחיר ביטוח הרכב?
- שווי הרכב.
- שנת הייצור.
- האם הרכב אמין מבחינת תאונות והתהפכויות.
- סוג הרכב - עלות הביטוח לרכב גניב, גבוהה יותר.
- עלות תיקונים וחלפים במקרה של תאונה.
- רמת המיגון - מיגון שרמתו בפועל גבוהה מהנדרש, יכול להוריד את עלות הביטוח.
- מספר הנהגים - ככל שמספר הנהגים ברכב נמוך יותר, כך הפרמיה יורדת.
- גיל הנהג – תעריף הביטוח לנהג מעל גיל 24 - זול יותר מזה של נהג צעיר שגילו קטן מ – 24 שנים. התעריף לנהג מעל
גיל 40 זול באופן משמעותי מהתעריף לנהגים צעירים יותר. - ותק - תעריף הביטוח לנהג בעל שנות ניסיון רבות בנהיגה - זול יותר.
- ניסיון תביעות מוכח בשלוש השנים האחרונות – תעריף הביטוח לנהג שבעברו לפחות 3 שנים ללא תביעות, הוא זול יותר.
מחירי ביטוח לרכב - למה כדאי לשים לב?
חשוב לשים לב שהיקף הביטוח חוזר לקדמותו לאחר מקרה של נזק, כלומר:
אם רכב עבר תאונה וניזוק בשיעור של 5000 ש"ח המשולמים על ידי חברת הביטוח, יש כביכול שחיקה של הביטוח בגובה 5000 ש"ח. במקרה זה מתעדכן הביטוח מחדש למצב שבו יכסה את ערכו המלא של הרכב. פעולה זו נקראת כינון הפוליסה (השבת הפוליסה על כנה).
הכינון מבטיח שגם אם הרכב ניזוק ושולמה תביעה עבור הנזק, הפוליסה חוזרת באופן אוטומאטי למצבה החדש, לאחר תיקון הרכב. דמי הביטוח עבור כינון הפוליסה מקוזזים בדרך כלל מתשלום התביעה.
מה כדאי לשקול להוסיף לפוליסת ביטוח הרכב?
א. ביטוח "כל נהג", מאפשר לנהגים נוספים לנהוג ברכב המבוטח. עלויות ביטוח זה גבוהות מעלויות ביטוח רכב לנהג אחד או שניים. אפשר לרכוש ביטוח "כל נהג" שלא יכלול נהגים צעירים (מתחת לגיל 24) ובכך להוזיל את העלויות.
ב. רכב חלופי – כיסוי המעניק למבוטחים רכב חלופי לתקופה מסויימת במקרה שהרכב המבוטח נגנב או נהרס ניזוק בתאונה ולא ניתן להשתמש בו במשך מס' ימים.
ג. כיסוי לגרירה ושירותי דרך – כיסוי לעלויות הגרירה או מתן שירותי דרך במקרה של תקלה ברכב. חשוב לשים לב (בהתאם לצורך) שהביטוח מכסה גם גרירה בשטח פתוח ולא רק בעיר (אך לא בדרכים בלתי סלולות).
ד. שמשות – השמשות הן חלק מכלי הרכב ומכוסות ככל פריט אחר במקרה של נזק תאונתי בכפוף להשתתפות העצמית הרגילה ברכב. יחד עם זאת, במקרים רבים שבהם נגרם נזק לשמשות בלבד (שבר מאבן, נזק בזדון וכדומה) גובה הנזק נמוך מההשתתפות העצמית והמבוטח אינו מקבל פיצוי. לפיכך, קיימת אפשרות לקנות כיסוי נפרד לשבר שמשות תמורת דמי ביטוח נמוכים למדי. במקרה זה מקבל המבוטח שמשה חלופית ואינו נושא בהשתתפות עצמית כלשהי. כמו כן, במקרה של נזק לשמשות בלבד, לא נפגעת הנחת העדר התביעות שהוא זכאי לה בפוליסה.
ה. טייפ/רדיו דיסק ומכשירים חשמליים – מכשירים אלה אינם מבוטחים במסגרת אביזרי הרכב ויש לבטחם בנפרד. הביטוח הנפוץ הינו רדיו טייפ/רדיו דיסק על בסיס חלופי. במקרה של גניבה מקבל המבוטח מכשיר חלופי חדש (בכפוף להשתתפות עצמית מסויימת).
במקרה של קלקול טכני של המכשיר, השירות כולל תיקון המכשיר או החלפתו במקרה הצורך.
במקרה של תשלום נזק למכשיר לא נפגעת הנחת העדר תביעות שהמבוטח זכאי לה.
ו. אביזרים מיוחדים ברכב – אביזרים מיוחדים שאינם כלולים ברמת הגימור של דגם הרכב, אינם בעלי כיסוי. למשל: ספויילרים, צמיגים רחבים, חישוקי מגנזיום וכדומה. אביזרים אלה ניתן לבטח בנפרד בהתאם לשווים שאם לא כן, לא ישולם עבורם פיצוי במקרה של נזק.
עוד בנושא
החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.