
לפרטים נוספים בנושא ביטוח רכב
להלן ריכזנו עבורכם מספר מערכות בטיחות לרכב:
- מערכת כריות אוויר
מערכת כריות האוויר נועדה למנוע חבלות ראש או חבלות חזה כתוצאה מפגיעת הנהג או הנוסעים בעצם הממוקם לפניהם. פגיעות אלו עשויות להתרחש במידה ונוסעי הרכב או הנהג לא ישבו זקופים במושבם בעת ההתנגשות. כריות האוויר ברכב מתנפחות במהירות (30 אלפיות השנייה מרגע הפגיעה). הן מופעלות על ידי פיצוץ כדורים פירוטכניים המשחררים גז לחלל הכרית. בשל התנפחותן המהירה הן עלולות במקרים מסוימים לגרום חבלות במקום למנוע פגיעה. בכדי למנוע מצב זה משולב השימוש במערכת זו עם מערכת מותחני חגורות בטיחות אוטומטיים. - מותחני חגורות בטיחות אוטומטיים
מותחני החגורות מיועדים להבטיח את ישיבתם הנכונה של נוסעי הרכב במושבם במקרה של תאונה. כפי שצוין לעיל, כריות האוויר ברכב מתנפחות במהירות. לכן ישיבה נכונה חשובה במיוחד על מנת שלא ייחבט גוף הנוסעים או הנהג בכריות האוויר באופן אשר יסכן אותם. מותחני חגורות הבטיחות פועלים בתיאום עם מערכת כריות האוויר. בעת התנגשות ישנו איסוף של חגורות הבטיחות כך שהנוסעים והנהג מוצמדים לגב המושב. - מערכת ABS
מערכת זו נועדה למנוע איבוד שליטה על הרכב בשל אובדן אחיזת הגלגלים בכביש בעת בלימה. אובדן אחיזת כביש יכול להיגרם ממספר סיבות כגון החלקה על משטח רטוב, בלימה על משטחים בעלי רמת חיכוך שונה או נעילת גלגלים בשל בלימה פתאומית. במקרים אלו מערכת ה-ABS מופעלת ולחיצה חזקה וארוכה על דוושת הבלם מתורגמת ללחיצות מרובות וקצרות (פמפום). מטרתה של פעולה זו היא לשמור על לחץ בלימה שווה בכל גלגלי הרכב, כך שמסלול הבלימה יישאר ישר. פעולה זו של מערכת ה-ABS עשויה להאריך את מרחק הבלימה. - מערכת ESP
מערכת זו פועלת לשמירה על יציבות הרכב ושמירה על מסלול הנסיעה. חשיבותה של מערכת זו נעוצה במיוחד במקרים של החלקה, ביצוע פנייה באופן אשר אינו תואם את מהירות הנסיעה או תנאי הדרך, תמרון פתאומי או כל פעולה העשויה לערער את יציבות הרכב על הכביש. מערכת זו אוספת נתונים באמצעות חיישני מערכת ה-ABS ומבצעת תיקונים בהתאם על ידי שליטה על הספק המנוע, תיבת ההילוכים והבלמים. - חיישני רוורס
מטרתם של חיישני הרוורס היא לגלות ולהתריע על הימצאותם של עצמים במסלול הנסיעה האחורי של הרכב. המערכת פועלת על ידי שליחת גלי רדיו בזמן הנסיעה לאחור. היא אומדת את מידת קרבתם של עצמים לפי תדירות החזר הגלים בהתאם למהירות הרכב. בהתאם לכך משדרת המערכת התראה לנהג באמצעות צפצוף.
חשוב לציין כי המערכת יכולה להעיד רק על קיומו של מכשול, אליו היא מתייחסת כמכשול סטאטי. במידה והמכשול נע, המערכת לא תוכל להתריע על כך. - מערכות משולבות מצלמה
מערכת זו הינה זהה למערכת חיישני הרוורס הרגילה, אך בתוספת מצלמת וידיאו דיגיטלית, המשדרת תמונות ישירות לצג הנמצא בפנים הרכב. המצלמה מציגה תמונה של שדה הראייה ה"מת" של הנהג. המצלמה מופעלת רק בעת נסיעת הרכב לאחור, והיא מאפשרת לנהג לדעת מהו המכשול הנמצא בדרך. למשל האם מדובר בעצם דומם או באדם.
על אף נקיטת כל אמצעי הבטיחות העומדים לרשותנו הנהגים, האחריות המלאה לנהיגה נכונה וזהירה עדיין מוטלת על הנהג. אין להקל ראש ולסמוך על מערכות אלו לבדן בזמן נהיגה. מטרתן היא פעולה במקרי חירום.
עוד בנושא
החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.