שירותי גרירה ושירותי דרך למבוטחים
אתם נוסעים בלילה גשום בדרככם הביתה, ובאמצע הכביש המהיר הרכב מחליט לשבות. חושך, קור וגשם, והסיכוי שמישהו יעצור לסייע לכם שואף לאפס.
ואז אתם נזכרים שיש לכם מנוי לשירותי דרך. שיחת טלפון קצרה לבירור מיקומכם, וניידת השירות בדרך אליכם, לכל מקום ובכל שעה.
שירותי הדרך הם תוספת קטנה אך משמעותית לביטוח הרכב. הם אינם נכללים במסגרת ביטוח החובה, אך ניתנים להוספה כמרכיב נפרד במסגרת פוליסות הביטוח המקיף או ביטוח צד ג', ומאפשרים לנהג ליהנות משרות בכל מקום ובכל שעה, במקרה בו רכבו יפסיק לעבוד.
לאיזה ביטוח רכב ניתן להוסיף את שירותי דרך והגרירה
שירותי דרך וגרירה הם תוספת קטנה אך משמעותית לכל סוגי ביטוח הרכב מקיף או צד ג' בלבד. שירותים אלו אינם חלק מפוליסות הביטוח הבסיסיות, אלא כתב שירות נפרד שמאפשר לפניקס לספק לכם את המעטפת הביטוחית הרחבה ביותר, לנהיגה בראש שקט.
כיסוי זה מותאם למצבים רבים שנהגים נאלצים למתמודדים איתם לא פעם: כשתקלה מתרחשת במהלך הדרך, תאונה או נזק מכל סיבה שהיא או כשהרכב פשוט אינו מניע ממש בחניה הביתית. סעיף זה ניתן, כאמור, להוסיף לכל פוליסת ביטוח רכב והוא אחת הנקודות הנוספות להשוואה בין חברות הביטוח השונות. כשאתם משווים בין מחירי ביטוח רכב, בדקו בכמה מייקר סעיף זה את הפוליסה שלכם ומהו רוחב הכיסוי שלו.
הצטרפות לשירות דרך וגרירה מאפשר לכם להזמין ניידת שירות שתסייע בהנעת הרכב, בהחלפת מצבר או החלפת גלגל או גרר לחילוץ הרכב למוסך. כל זאת ממקום האירוע, בזמן אמת ומכל מקום בישראל ולקבל את השירות המתאים והרלוונטי ביעילות ובנוחות.
מה כוללים שירותי הדרך של הפניקס?
שירותי הדרך של ביטוח הפניקס כוללים שירות תיקונים, חילוץ וגרירה הן במקרים של תאונה והן במקרים אחרים כמו תקלות ברכב, תקר בגלגל, פגיעה בזדון וכדומה. ניתן לבחור להוסיף שירות זה לפוליסת מקיף או צד ג'.
בנוסף לכיסוי הביטוחי שלכם במסגרת פוליסת ביטוח הרכב וההגנה שלכם מפני פגיעות או נזקים לרכב, מעטפת שירותי הדרך של הפניקס דואגת לסייע לכם גם בתקלות קטנות ואירועים בכביש שמפריעים למהלך שגרת החיים.
השירותים ניתנים 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע (מלבד יום כיפור).
שירותי גרירת רכב
עקב תאונה, פריצה או חבלה בזדון או תקלה ברכב שמשביתה את פעילותו, ניתן להזמין גרר שיעביר את הרכב למוסך המטפל.
שירותי גרירה ניתנים בחינם ללא הגבלת מספר פניות למשך תקופת הביטוח (12 חודשים), זאת כל עוד הקריאות אינן קשורות זו בזו בקשר סיבתי (כלומר, מפאת אותה תקלה). השירות ניתן כשקיים צורך לגרור את הרכב ובלתי ניתן להניע אותו או לבצע תיקון דרך במקום שיסייע לנהג להגיע למוסך בכוחות עצמו.
שירותים אלו ניתנים כשהרכב נמצא על הדרך שגרר תקני מסוגל להגיע אליה בקלות – כביש אספלט או דרך סלולה לצורך תנועת כלי רכב פרטיים. מחניון מוסדר או מחניה פרטית. לא ניתן לגרור אם המוסך הקרוב נמצא במרחק של פחות מ- 50 מטר מהרכב התקוע. כמו כן, לא נוכל לגרור רכב שזקוק לכך עקב השתתפות בספורט תחרותי.
חילוץ רכב (במקרה תאונה)
שירותי דרך וגרירה הפניקס כוללים חילוץ הרכב כתוצאה מתאונת דרכים או ניסיון גניבה. החילוץ מתבצע ממקומות סמוכים לכביש. אם הרכב תקוע מסיבות אחרות כמו שקיעה או באזור שקשה לגרר תקני להגיע אליו, יקבלו המבוטח או המבוטחת שירות בתמורה לתשלום ישירות לספק השירות.
החלפת צמיג
שירות החלפת גלגל למקרה של תקר במהלך הדרך יתבצע תוך שלוש שעות מרגע הקריאה ומסירת כל הפרטים ומיקום הרכב, אלא אם מדובר באזור מרוחק במיוחד כמו כביש הערבה, אזורים בעלי סיכון בטחוני או במהלך מזג אוויר קיצוני. במקרים כאלה יינתן השירות בטווח זמן של חמש שעות.
חשוב לדעת כי השירות ניתן בתנאי שקיים ברכב גלגל חלופי (או במידה ויצרן הרכב לא כלל גלגל חלופי ברכב) ומיד לאחר החלפתו יש להגיע אל הפנצ'רייה הקרובה לתיקון הגלגל המקורי או החלפתו. הגלגל החלופי שנמצא ברכבים של היום, הנו גלגל צר שאינו זהה לשאר גלגלי המכונית ואינו בטיחותי לנסיעות ארוכות. כמו כן, כדאי לנהוג מעט יותר לאט כשהגלגל החלופי מורכב.
ניידת שירות ותיקונים
שירותי התנעה ותיקוני דרך נועדו לחלץ אתכם ממצבים שונים כמו רכב שלא מניע בבוקר, ממש מתחת לבית עקב התיישנות או תקלה במצבר, תקלה במערכת ההנעה או ההצתה וכדומה. הפניקס ביטוח מעניקה שירות זה בחינם כל עוד הקריאות לרכב השירות אינן נובעות מאותה התקלה או בעלות קשר סיבתי זו אל זו.
השירותים הניתנים - החלפת מצבר, תיקון מערכת התנעה או הצתה ותיקונים קלים נוספים - בכדי לשנע את הרכב עצמאית למוסך. לאחר קבלת שירות מניידת התיקון יש להגיע מיידית למוסך לתיקון התקלה.
שירותי הנעה ותיקוני דרך ניתנים כשתנאי הדרך מאפשרים גישה ישירה ואפשרות עבודה של איש השירות. במידה והוחלפו חלפים לצורך התיקון, יש לשלם עליהם לנותן השירות באופן ישיר.
רכב חלופי - מה ההגבלות
שירות רכב חלופי מאפשר לכם להמשיך בשגרת היום והשבוע ללא הפרעות מיותרות, כשיש לכם רכב חלופי במקום המכונית שבמוסך. במקרה של תאונה ותיקון במוסך, הרכב החלופי יהיה בידכם כל עוד לא יצא הרכב מהמוסך. שמאי יאשר את מספר הימים הדרוש.
הרכב החלופי יינתן הן במצב בו הרכב המבוטח הוכרז כטוטאל לוס והן במקרה של גניבה. סוג הרכב החלופי יצויין בתנאי הפוליסה מראש ובעת רכישת הביטוח.
השירותים המוזכרים לעיל מאפשרים למבוטחי הפניקס לנהוג בראש שקט ולהיות בטוחים שבכל תקלה, נהיה שם בשבילכם.
עוד בנושא:
ביטוח מקיף לרכב
הפניקס צעיר-ביטוח רכב לנהגים צעירים
טיפול במוסך: כיצד בוחרים מוסך והאם זה קשור בביטוח הרכב?
מיהו שמאי הרכב, מה תפקידו וכיצד בוחרים אותו?
מהו טוטאל-לוס?
החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.