מה עליך לעשות במקרה של פגיעה/מחלה לחיית המחמד ו/או בגין נזק שגרמה חיית המחמד לצד שלישי?
הודעה על נזקים:
עם קרות מקרה ביטוח עליך לפנות למרכז תביעות הפניקס בטלפון 5070* או 1-700-50-50-73.
שעות פעילות מרכז התביעות של הפניקס בימים א' – ה' בין השעות 8:00- 20:00 כולל ימי חול המועד (סוכות ופסח), בימי ו' וערבי חג בין השעות 8:00 – 12:00.
על מנת שנוכל לטפל בפנייתך ביעילות ובמהירות האפשרית במקרה של תביעה עליך לבצע השלבים הבאים:
- כדי להגיש תביעת ביטוח יש למלא טופס תביעה באופן דיגיטלי או לחילופין להוריד טופס, להדפיסו ולמלא אותו בכתב. להלן הקישורים לטפסים:
טופס לתביעה בגין נזק לצד ג'
- טופס דיגיטלי
- טופס להדפסה ומילוי ידני
טופס לתביעה בגין מחלה / תאונה לחיית מחמד
- טופס דיגיטלי
- טופס להדפסה ומילוי ידני - לצרף את המסמכים הרלוונטיים הנדרשים.
- לשלוח אלינו את טופס התביעה שמלאת בצירוף המסמכים הנדרשים באחד מהאופנים הבאים:
- סוכן הביטוח שלך
- כתובת דוא"ל: ptichat_t@fnx.co.il
- דואר ישראל לכתובת דרך השלום 53 גבעתיים, מיקוד 5345433 - עבור מחלקת תביעות רכוש
- מסרון (SMS) למספר טלפון: 055-7000887 – בעת השימוש באפשרות זו נדרש לשלוח את המילה מסמך למספר הנ"ל ויתקבלו הנחיות להעברת המסמכים.
*יודגש, כי אין במפורט בהנחיות אלו כדי להוות הכרה בכיסוי הביטוחי ו/או בחבות ו/או בנזק הנטען.
התהליך לאחר הגשת הטפסים והמסמכים
- עם קבלת ההודעה על האירוע במרכז תביעות החברה, תתבצע בדיקת הזכאות ותקבל הודעה על קליטת התביעה והמסמכים הנלווים אשר נשלחו על ידך במערכות החברה, וכן מסמכים נוספים במידה ויידרשו, הנדרשים לצורך בירור תביעתך וזכאותך לתגמולי ביטוח.
- במידה ולא הגיעו לחברה כל המסמכים שנדרשו, תישלח לך הודעה וזאת לא יאוחר מ-14 ימים מקבלת הודעתך על הנזק במרכז התביעות.
- התקבלו כל המסמכים שנדרשו בחברה, תישלח אליך תוך 30 ימים הודעת זכאות לתשלום או הודעת המשך ברור או הודעת פשרה או הודעת דחייה המפרטת את נימוקי הדחייה, בהתאם לנסיבות.
- אם נמצא כי נדרש זמן נוסף לצורך ברור התביעה, תשלח אליך הודעת המשך ברור המפרטת את הסיבות לעיכוב הטיפול בתיק.
הודעת המשך ברור תשלח כל 90 יום ממועד ההודעה הקודמת, עד למשלוח הודעת תשלום, או הודעת פשרה או הודעת דחייה, מלבד במקרים בהם:- הוגשה תביעה לבית המשפט.
- לא הומצאו המידע או מסמכים שנדרשו, ובלבד שנמסרו שתי הודעות עוקבות הכוללות דרישה כאמור, וצוין בהודעה האחרונה כי לא יימסרו הודעות נוספות.
- החברה נעזרת לעיתים במומחים חיצוניים אשר תפקידם לסייע בברור נסיבות המקרה ובדיקת הזכאות. במקרים בהם הוחלט להפעיל מומחה, תועבר אליך הודעה על מינוי המומחה, שמו ותפקידו. באפשרותך להיעזר במומחה מטעמך ו/או לפנות למייצג. במקרים בהם יוחלט להגיש תביעה כנגד גורם הנזק (לאחר תשלום תביעתך), נודיעך בהתאם.
תקופת התיישנות
תקופת ההתיישנות הינה 3 שנים בתביעת מבוטח ו7 שנים בתביעת צד ג' מיום קרות מקרה הביטוח וזאת בהתאם להוראת הדין.
מודגש בזאת, כי אין די בהגשת תביעה לפניקס כדי לעצור את מרוץ תקופת ההתיישנות, וכי רק הגשת התביעה לבית המשפט עוצרת את מרוץ תקופת ההתיישנות, הכל בהתאם להוראות הדין.
פרטי התקשרות
באפשרותך לקבל הודעות ומסמכים מהחברה בדבר מהלך בירור התביעה ותוצאותיה באחת מהדרכים הבאות: דואר ישראל, דואר אלקטרוני, פקס. נא הודיענו מהו אמצעי ההתקשרות המועדף עליך. לתשומת לבך, לצורך קבלת הודעות ומסמכים באמצעות דואר אלקטרוני יש להעביר לחברתנו מספר טלפון נייד בצירוף לכתובת הדואר האלקטרוני. בהיעדר קבלת עדכון בחברתנו על אמצעי ההתקשרות המועדף, המסמכים וההודעות יישלחו אליך בדרך המקובלת בחברתנו.