הפעלת ביטוח נסיעות לחו"ל: כיצד מתבצע כשצריך?
חופשה בחו"ל היא זמן מצוין לשכוח את דאגות וטרדות היומיום ולהתרכז בחוויות חיוביות. אך ישנם מצבים בהן תחושת החופש וההנאה שלנו עלולה להתחלף בתחושות של לחץ ודאגה, כמו למשל במקרים בהם המטען שלנו נגנב, או במקרים של מחלה או חס וחלילה תאונה.
מקרים מסוג זה מחזירים אותו מיד למציאות ודורשים מאתנו התנהלות מול חברת הביטוח וגורמים נוספים, בזמן שאנחנו עדיין בחופשה. על מנת להפוך את ההתנהלות הזו לכמה שיותר פשוטה ויעילה, חשוב ללמוד מראש כיצד עלינו לנהוג בכל אחד מהמקרים, ומהי הדרך המהירה ביותר ליהנות מהזכויות המגיעות לנו מחברת הביטוח.
הפעלת ביטוח מטען במקרה של אבדן או גניבת ציוד בחו"ל
העצה הטובה ביותר היא להימנע כמה שאפשר מלקחת אתכם לחו"ל חפצים יקרי ערך כמו תכשיטים, שעונים, חפצי אומנות וכדומה.
אך עדיין ישנם חפצים רבים שהפכו להכרח בכל חופשה ואף אחד מאתנו לא יכול לתאר חופשה בלעדיהם, כמו מצלמות, מחשבים ניידים ומכשירים סלולריים.
אם בכל זאת החלטתם לקחת ציוד מסוג זה אתכם, וודאו כי כל הפריטים נכללים בביטוח המטען שרכשתם, והוסיפו אותם במידה ולא.
במידה והציוד שלכם אבד במהלך הטיסה לחופשה או הטיסה חזרה, פנו למשרדי חברת התעופה הממוקמים בשדה התעופה. ברוב המקרים עובדי חברת התעופה יוכלו לסייע לכם באיתור המטען, או לפחות לעדכן אתכם היכן הוא נמצא ולהביא אותו אליכם כשיגיע.
אם המטען שלכם אכן אבד, הגישו תלונה רשמית במשרדי חברת התעופה הממוקמים בשדה התעופה, וודאו כי בטופס התלונה מצוינים כל הפריטים שנגנבו.
במידה והציוד שלכם נגנב במהלך הטיול, מגופכם, מהתיק או מחדר המלון, גשו מיד לתחנת המשטרה המקומית על מנת להגיש תלונה רשמית על הגניבה. גם כאן עליכם לוודא כי בטופס התלונה מצוינים כל הפריטים שנגנבו.
לאחר שטופס התלונה בידיכם תוכלו להמשיך וליהנות מחופשתכם, ועם חזרתכם ארצה להעביר את טפסי התלונה אל חברת הביטוח בה רכשתם את ביטוח הנסיעות יחד עם טופס תביעת מטען. אל הטופס ניתן לצרף קבלות על פריטים או ציוד שנרכשו על ידכם לאחרונה, על מנת לסייע לחברת הביטוח להעריך את שווים ועל מנת שתזכו לפיצוי התואם את שווי הפריט שנגנב.
הפעלת ביטוח בריאות במקרה של מחלה או תאונה בחו"ל
ביטוח נסיעות לחו"ל מעניק לכם כיסוי רפואי במגוון מקרים, החל מביקור חירום אצל רופא מקומי, טיפול שיניים, פינוי לבית חולים במקרה של תאונה, אשפוז בבית חולים, הוצאות טיפול נמרץ ועד הוצאות הטיסה לארץ באמבולנס – מטוס, מקרים בהם אי אפשר לקבל טיפול רפואי במדינה שבה הנכם שוהים.
במקרה בו אתם נדרשים לטיפול רפואי במהלך חופשתכם בחו"ל, תוכלו לפנות אל מוקד המידע והשירות של חברת הביטוח בה רכשתם את הפוליסה, לצורך בירור זכאות, הכוונה וסיוע.
במקרים של אשפוז בחו"ל יש ליצור קשר עם מוקד החירום של חברת הביטוח. רוב חברות הביטוח מפעילות מוקד חירום הפועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, העומד לרשות המבוטחים לצורך מתן מענה וסיוע מיידי בקרות אירוע, אשפוז או במידה ויש צורך בפינוי והטסה רפואית.
הקפידו לשמור את כל המסמכים המתעדים את הוצאותיכם הרפואיות כדי שתוכלו להגישם לחברת הביטוח בארץ. בלעדיהם לא תוכלו לקבל את הפיצוי המגיע לכם.
למידע נוסף: ביטוח נסיעות לחו"ל
החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.