• 17 בינואר 2022
  • 3 דקות

דיווח שנתי למבוטחים בביטוח בריאות

ביטוח בריאות - דיווח שנתי למבוטחים: כל המידע ופירוט מבנה הביטוח בכתבה שלפניכם

חוקים
ביטוח בריאות

1. מה הוא מבנה הדיווח?

הדיווח הינו בגין פוליסות הבריאות שברשותך, ואם הנך מבוטח ראשי בפוליסה - גם בגין הכיסויים של יתר המבוטחים בפוליסה, וכולל בין היתר:

עמוד ראשון מרכז (דף מקדים) – עמוד שמציג ריכוז של כלל ביטוחי הבריאות שלך בחברה: פירוט הפוליסות, שמות מבוטחים ועלות שנתית.

טבלת ריכוז נתונים אישיים למבוטח– טבלה זו מציגה את פרטיך האישיים ואת פרטי ההתקשרות עמך. באפשרותך לעדכן פרטים אלו באזור האישי שלך באתר החברה.

טבלת ריכוז פרטי ותנאי הפוליסות הקיימות והפעילות למבוטח – טבלה זו מציגה את הכיסויים הכלולים בפוליסות הבריאות שלך. לדוגמה: שם הביטוח, סוג הביטוח, מספר הפוליסה, תאריך תחילת תקופת הביטוח, תום תקופת הביטוח ועוד.

אם הנך מבוטח ראשי בפוליסה - הנתונים יוצגו, בנפרד, עבור כל מבוטח בפוליסה.

טבלת מחיר הביטוח החודשי למבוטח – טבלה זו מציגה את עלויות הכיסויים הכלולים בפוליסות הבריאות שלך.

טבלת סה"כ מחיר הביטוח ששולם במהלך שנת הביטוח (שנת הדיווח) – טבלה זו מוצגת למבוטח הראשי בלבד ומציגה את סך התשלומים שהתקבלו בשנת 2018 עבור המבוטחים בפוליסות המפורטות.

פירוט האם ישנם (או לא) שינויים צפויים במחיר ותנאי הביטוח לשנת 2019.

טבלת פרטי הסוכן – טבלה זו מציגה את פרטי סוכני הביטוח שלך בפוליסות הבריאות ופרטי ההתקשרות עמם.

2. למי נשלח הדיווח?

הדיווח השנתי נשלח בנפרד למבוטח הראשי ולכל בגיר (מגיל 18 ומעלה) המבוטח בפוליסה למשל בן/בת זוג וילדים מעל גיל 18.

3. מדוע אני, בן/בת הזוג וילדי קיבלנו דיווח כפול?

על פי הנחיות רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון, החל מהדיווח לשנת 2018, כל מבוטח בגיר (מגיל 18 ומעלה) מקבל דיווח נפרד ואישי הכולל פרוט לגבי פוליסות הבריאות בהן הוא מבוטח.

בדיווח של המבוטח הראשי – מוצג פרוט עבור כל המבוטחים שכלולים בפוליסה שלו.

בדיווח של מבוטח בגיר (מגיל 18 ומעלה) שאינו המבוטח הראשי - למשל בן/בת זוג, מוצג פרוט עבור הביטוחים שלו בלבד מתוך פוליסות הבריאות בהן הוא מבוטח, בין אם הוא מבוטח לבד או עם מבוטחים נוספים.

לכן אין מדובר בדיווח כפול, אלא בדיווח נפרד ואישי לכל מבוטח בגיר עבור הפוליסות שלו.

4. מדוע לא קיבלתי דיווח שנתי נוסף אודות פוליסות הפרט/הקבוצתיות שברשותי?

החל מהשנה, הדיווח השנתי מרכז ומפרט את כלל פוליסות הבריאות שלך, ביטוח אישי (פרטי) וביטוח קבוצתי, ככל שקיימות, במסמך דיווח אחד.

5. היכן מצוינים סך כל התשלומים שהעברתי אליכם כל חודש?

ניתן לראות את פרוט סך כל התשלומים ששולמו במהלך שנת 2018 עבור פוליסות הבריאות שלך בדיווח השנתי שנשלח למבוטח הראשי בפוליסה בה הנך מבוטח.

6. אני מבוטח בעוד פוליסות בחברה – מדוע הן לא מופיעות בדיווח?

הדיווח השנתי מציג פירוט לגבי פוליסות בתחום הבריאות שהיו בתוקף במהלך שנת 2018. אם הפוליסות לא היו בתוקף בשנה זו או שאינן פוליסות בריאות הן לא יופיעו בדיווח זה.

דוגמאות לפוליסות שלא יופיעו בדיווח – פוליסה שרכשת במהלך שנת 2019 או פוליסת ביטוח חיים.

7. ביטלתי את הפוליסה שלי למה קיבלתי דיווח?

הדיווח השנתי מציג פירוט לגבי הפוליסות שהיו בתוקף במהלך שנת 2018. לכן אם הפוליסה שביטלת היתה בתוקף במהלך שנה זו, היא תופיע בדיווח עם פרוט התאריכים בהם היתה בתוקף במהלך 2018.

8. היכן ניתן לעדכן פרטים אישיים?

באפשרותך לעדכן את פרטיך האישיים, בכל עת, באזור האישי שלך באתר החברה.

9. מדוע לא קיבלתי השנה את רשימת טיפולי השיניים המכוסים בפוליסה?

בהתאם להנחיות המפקח על הביטוח, במבנה הדו"ח החדש אין צורך לכלול את רשימת הטיפולים. חוברת הפוליסה אותה ניתן למצוא ב"אזור האישי" כוללת פירוט מלא של כלל הטיפולים המכוסים.

אולי יעניין אותך גם…

image description