
אימובילייזר (משבת)
מטרתו של האימובילייזר היא להשבית את פעולת המנוע על ידי מניעת מעבר הדלק אליו. הוא מחובר לסליל ההצתה או למערכת הדלק, ושומר את מעגל ההפעלה של מערכות אלו מנותק כל עוד לא נוטרלה פעולתו. האימובילייזר מהווה רכיב המובנה על ידי היצרן במכוניות החדשות, וניתן לרכישה ולהתקנה פשוטה וזולה במכוניות מדגמים ישנים. האימובילייזר כולל משדר הנמצא לרוב על מפתח ההנעה של הרכב, ומכשיר הקולט את אותו המפתח הממוקם במחשב הרכב המחובר למנוע. המשדר שולח אות מוצפן אשר מאותת למחשב לאפשר הזרקת דלק למנוע.
קודנית
הקודנית הינה פאנל מקשים המוצמד ל"סוויטש", הדורשת הקשת קוד לפני הכנסת המפתח לסוויטש והנעת הרכב. בכך תפקידה הוא לחזק ולסייע בהגנת האימובילייזר על ידי מניעת הנעת הרכב באמצעות מפתח גנוב. ברוב הרכבים החדשים מותקנת מערכת אימובילייזר משולבת עם קודנית למימוש מרבי של פוטנציאל ההגנה מפני הנעת הרכב וגניבתו.
עלוקה
העלוקה מהווה חידוש טכנולוגי בשוק המיגון לרכב. זוהי מערכת נסתרת אשר תפקידה לנתק את זרם החשמל באחת ממערכות ההנעה של הרכב. היתרון הגדול בה הוא שהיא נמצאת במקום נסתר ברכב, ועל כן קשה לאתרה בכדי לעקוף את פעולתה.
אזעקה
מערכת האזעקה הינה מערכת מקיפה הפועלת על מספר מערכות ברכב, מעבר למערכת ההנעה. היא מורכבת ממספר חלקים בניהם מחשב בקרה מרכזי, משדר להפעלה והפסקה של דריכות האזעקה וחיישנים שונים לגילוי ניסיונות פריצה. בין החיישנים ניתן למצוא גלאי מפל מתח לזיהוי הפעלת מערכות חשמל ברכב כגון ניסיון להנעה; גלאי נפח לזיהוי שבירת חלונות או פתיחת דלתות הרכב; גלאי הטיה וזעזועים לזיהוי מקרים של גרירת רכב; גלאי פתיחת דלתות וגלאי קצר חשמלי המתריע על ניסיון לחבל ולשבש את מערכות החשמל ברכב. מערכת האזעקה מנטרלת את מערכות התנעת הרכב והזרקת הדלק.
ישנו מגוון רחב מאוד של מערכות אזעקה, בניהן ישנן מערכות אזעקה משוכללות אשר יוצרות קשר עם בעל הרכב באמצעות צלצול או הודעה סלולארית בעת הפעלת צופרי האזעקה.
מערכות איתור לרכב
מערכת זו משמשת לאיתור הרכב לאחר שדווח כי נגנב. הרכב מצויד במשדר GPS המסמן היכן נמצא הרכב בכל נקודת זמן. במרכז הארצי של איתוראן מאתרים את מיקומו של הרכב לפי דרישה. מרכז איתוראן מפעיל רכבי סיור 24 שעות ביממה. כאשר מתקבלת קריאה המודיעה על רכב גנוב, רכבי הסיור וניידות משטרה מוזנקים על פי מיקום המשדר.
מנעולי הגה ונעילת רכב
אמצעי מיגון זה הינו מערכת נעילה מכאנית. הוא אינו מתערב במערכות החשמליות של הרכב, אלא מונע פיזית את יכולת התפעול והתמרון בו על ידי נעילת ההגה או על ידי נעילת מערכת ההילוכים. השימוש באמצעים אלו אמנם מסורבל יותר, היות ויש להרכיב אותם לפני היציאה מהרכב, ולהסיר אותם עם החזרה אליו, אולם הם מונעים את גניבת הרכב במידה ונעקפו כל המערכות האחרות.
למרבה הצער, עדיין לא הומצאה המערכת אשר תמזער את גניבת הרכבים לאפס. אך שימוש באמצעים הללו בשילובים המתאימים עשוי להוריד באופן משמעותי את הסיכון לכך, וכמובן גם את כל הפרוצדורות וההוצאות הנלוות לאירוע לא נעים מעין זה.
החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.