
לפרטים נוספים על ביטוח נהג חדש וצעיר
אז מה באמת ההבדל בין ההגדרות השונות?
נהג חדש
נהג חדש בישראל הוא מי שוותק הנהיגה שלו הוא פחות מ-24 חודשים. הגדרה זו חלה על כל נהג, ללא קשר לגיל בו הוציא את הרישיון. לדוגמה, אדם שהוציא רישיון בגיל 30, נחשב נהג חדש במהלך 24 החודשים שלאחר הוצאת הרישיון.
החוק הישראלי מבדיל בין נהגים חדשים מתחת לגיל 24 שנים (נהג חדש וצעיר) לבין נהגים חדשים מעל לגיל 24 (נהג חדש שאינו צעיר). נהגים חדשים צעירים מוגבלים להסיע עד שני נוסעים בלבד ברכבם, וכן נדרשים לשאת תג נהג חדש. נהגים חדשים שאינם מוגדרים כנהג צעיר, כלומר הם מעל לגיל 24, אינם מוגבלים להסיע עד שני נוסעים בלבד, אך עדיין נדרשים לשאת תג נהג חדש.
ההגדרה של נהג חדש נקבעה לאחר שהוכח כי נהגים חדשים מעורבים יותר בתאונות. בעקבות כך, החוק הישראלי הטיל מספר מגבלות על נהגים חדשים, במטרה להפחית את מספר התאונות בהן הם מעורבים.
בהתאם לכך, מוטלות על פי חוק המגבלות הבאות על נהגים חדשים:
תקופת ליווי - על פי החוק, נהג חדש נדרש לתקופת ליווי הנמשכת שלושה חודשים מיום הוצאת הרישיון, במהלכה הוא רשאי לנהוג רק עם נהג מלווה.
נהג חדש שגילו מעל 24 שנים, פטור מחובת הליווי.
הגבלת כמות הנוסעים - מגבלה נוספת שחלה על נהגים חדשים היא כמות הנוסעים שמותר להם להסיע, כאשר בשנתיים הראשונות הם רשאים להסיע עד 2 נוסעים בלבד.
על נהג חדש שגילו מעל 21, לא חלה התקנה המגבילה את מספר הנוסעים.
עבירת תנועה - במקרים רבים מחמיר החוק עם נהגים חדשים שעברו עבירות תנועה ומטיל עליהם עונשים מוגברים.
עבירות רבות יאלצו את הנהג החדש להיבחן פעם נוספת בבחינה העיונית והמעשית, ולעיתים אף להתחיל מחדש את ספירת 24 החודשים בהם הוא נחשב לנהג חדש.
שלט נהג חדש - על פי החוק, מחויב הנהג לתלות ברכב בו הוא נוהג שלט 'נהג חדש'.
מטרת השלט היא לגרום לנהגים בדרך להבין את הנהג הפחות מנוסה ולהתנהג אליו מעט יותר בסבלנות.
נהג חדש צעיר
נהג שהוציא רישיון נהיגה כשהוא מתחת לגיל 24, נחשב בשנתיים הראשונות לרישיון כנהג חדש צעיר, כל עוד לא עבר את גיל 24.
נהגים אלו יקבלו רישיון נהיגה לתקופה של שישה חודשים בלבד, במהלכה יחויבו לנהוג עם מלווה, ורק בתום תכנית הליווי יחודש רישיונם לתקופה נוספת.
נהג צעיר
מונח זה הינו מונח שהוגדר על ידי חברות הביטוח, במטרה להגדיר נהגים בטווח גילאים מסוים, הנחשבים לחסרי ניסיון ובעלי נטייה גדולה יותר לנטילת סיכונים בכביש.
רוב חברות הביטוח מגדירות נהג צעיר כנהג שטרם מלאו לו 24 שנה. ישנן חברות ביטוח בהן החלוקה מתבצעת לנהגים עד גיל 21, ונהגים מגיל 21 ועד גיל 24.
קטגוריה זו נועדה לאפשר לחברת הביטוח להטיל מגבלות ביטוחיות מסוימות וכן לתמחר בצורה שונה פוליסות ביטוח של נהגים הנמצאים בקבוצת סיכון ומועדים יותר לנהיגה המובילה לתאונות.
ביטוח רכב לנהג חדש
נהגים חדשים, כלומר נהגים שטרם מלאו להם 24 חודשים מרגע קבלת רישיון הנהיגה, נחשבים לקבוצת סיכון גבוהה יותר למעורבות בתאונות דרכים. מסיבה זו, חברות הביטוח גובות מהם פרמיות גבוהות יותר עבור ביטוח רכב.
תעריפי הביטוח לנהגים חדשים גבוהים יותר בממוצע בכ-50% מתעריפי הביטוח לנהגים ותיקים. ההבדל בתעריפים בא לידי ביטוי הן במחיר פוליסת הביטוח והן בגובה ההשתתפות העצמית.
הגדרת סוג הנהג משפיעה על כל מרכיבי הביטוח, כולל ביטוח חובה וביטוח מקיף. בנוסף לגיל הנהג, ישנם משתנים נוספים המשפיעים על עלות הפוליסה, כגון סוג הרכב, מספר הנהגים ברכב והיסטורית -העבר הביטוחי של הנהג.
על מנת להוזיל את עלויות הביטוח, ניתן לבחור ולרכוש ביטוח זה רק לחלק מהרכבים בבית, או לבחור להפעיל את הביטוח לפרקי זמן מוגבלים ומוגדרים מראש.
החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.