הגשת בקשה לקבלת תגמולי ביטוח סיעודי
החל מיום 1.1.24 החברה המבטחת בפוליסת "מכבי סיעודי" הינה מנורה מבטחים חברה לביטוח בע"מ.
להגשת תביעה חדשה יש לפנות לחברה המבטחת "מנורה מבטחים"
איך מגישים בקשה?
הפניקס מטפלת בתביעות חדשות בגין מצב סיעודי שאירע עד ה-31/12/23.
- כדי להגיש את הבקשה אפשר למלא טופס דיגיטלי או להוריד את הטופס, להדפיסו ולמלא אותו בכתב.
אם הנך אזרח ותיק (מי שמלאו לו 67 שנים), תוכל להגיש בקשה בעל פה באמצעות נציג החברה. - למלא את פרטי המבוטח עבורו מוגשת הבקשה.
- לטופס הבקשה יש לצרף את המסמכים הבאים:
- צילום תעודת זהות
- טופס ”ויתור סודיות רפואית“ חתום, בהתאם להנחיות הרשומות על גבי הטופס. במידה ונדרש להחתים אפוטרופוס, יש לצרף צו למינוי האפוטרופוס (ניתן להגיש העתק נאמן למקור). ללא הטופס כאמור, לא נוכל לקדם את הטיפול בתביעתכם
- אישור ניהול חשבון / צ'ק מבוטל
- מומלץ לצרף כל מסמך רפואי רלוונטי אשר מצביע על הבעיה הרפואית והמצב הסיעודי (לדוגמא: מסמכי אשפוז מבית חולים, מסמכי רופא מומחה וכו').
- במידה ותביעתכם הינה לשיפוי בגין מוסד סיעודי, יש לצרף קבלות בגין השהות במוסד הסיעודי
- לשלוח אלינו את טופס הבקשה שמלאת בצירוף המסמכים הנדרשים באמצעות:
-
- כתובת דוא"ל: Tm@fnx.co.il
- פקס מספר: 03-7238812
- דואר ישראל לכתובת דרך השלום 53 גבעתיים, מיקוד 5345433 – עבור מחלקת תביעות מכבי סיעודי
לתשומת ליבך: בנוסף לזמני הטיפול המוצגים כאן ניתן למצוא זמני טיפול נוספים בטבלת השוואת מועדים בהתאם לחוזר יישוב תביעות, המפורסמת באתר החברה.
לידיעתך, הינך זכאי למנות איש קשר מטעמך בטופס הבקשה, אשר יסייע לך בהגשת הבקשה ובמהלך הליך בדיקת הבקשה מול הפניקס.
אנו מתחייבים לטפל בבקשתך ביעילות ובמקצועיות ומאחלים לך המון בריאות.
*יודגש, כי אין במפורט בהנחיות אלו כדי להוות הכרה בכיסוי הביטוחי ו/או בחבות ו/או בנזק הנטען.
מה קורה לאחר הגשת הבקשה?
לאחר מילוי הטופס והגשתו לחברתנו ימונה מלווה אישי אשר יטפל בבקשה וילווה אותך בכל שלביה במייל ו/או בטלפון.
בנוסף, נשלח אליך קישור ל“חדר התביעה הדיגיטלי“, בו ניתן לעדכן ולהתעדכן בפרטי הטיפול בבקשה.
לידיעתך, ניתן למנות איש קשר מטעמך, אשר יסייע לך בהגשת הבקשה ובמהלך הליך בדיקתה מול הפניקס.
לאחר שיתקבלו המסמכים בחברה, באחד מהערוצים הדיגיטליים, נשלח אליך אישור דיגיטלי תוך יום מיום קבלתם, המאשר את קבלתם.
לאחר שיתקבלו המסמכים בחברה באמצעות דואר ישראל, נשלח אליך אישור דיגיטלי מיד עם סריקתם במערכות הפניקס.
באפשרותך לראות את המסמכים שנקלטו בחברה, באזור האישי באתר הפניקס או בחדר התביעה הדיגיטלי.
הליך הטיפול בבקשה וזמני הטיפול לפי חוזר ביטוח 12-1-2018:
בעת קבלת פניה לתגמולי ביטוח בכל אמצעי, ישלח אליך תוך יום עסקים אחד (או תוך 5 ימי עסקים בעת פניה בדואר או בפקס), טופס תביעה וטופס ויתור סודיות רפואית (להלן ”הטפסים“) בצרוף מכתב הדרכה למילוי הטפסים.
- עם קבלת הטפסים, ימונה ”מלווה אישי“. המלווה האישי יטפל בתביעתך וילווה אותך בכל שלביה.
- תוך 2 ימי עסקים מיום קבלת הטפסים, או 3 ימי עסקים במקרה של פניה בדואר או בפקס ”המלווה האישי“ שמונה לטפל בתביעתך יצור עמך קשר טלפוני. במסגרת השיחה ימסור לך המלווה האישי את פרטיו לרבות אמצעי ההתקשרות הישירים עמו (מס טלפון וכתובת דוא“ל). כמו כן יעניק הסבר על תהליך הטיפול בתביעה ומשך הזמן הנדרש לבדיקת זכאותך. המלווה האישי יאשר את קבלת מסמכי התביעה ששלחת. במידה ומצא כי נדרשים לו מסמכים נוספים יצור עמך קשר ויפרט בפניך מהם המסמכים הנדרשים. בנוסף לשיחת הטלפון, נשלח גם מייל או מכתב (בהתאם לבקשתך בטופס התביעה).
- תוך 20 ימי עסקים ממועד הודעת קבלת המסמכים תחליט הפניקס על סמך המידע והמסמכים הרפואיים שהתקבלו, האם המידע שברשותה מספק לקביעת יכולתך התפקודית.
- ככל שהמידע שברשות החברה אינו מספק ונדרש לבצע הערכה תפקודית לקביעת יכולתכם התפקודית (להלן: "הערכה תפקודית קובעת"),יישלח אליכם מכתב המודיע על כך והמנמק מדוע המידע שברשות החברה אינו מספק.
- הערכת התפקוד הקובעת תבוצע תוך 3 ימי עסקים מהמועד בו נשלח אליך הודעה כאמור בסעיף הקודם, אלא אם תבקשו אחרת.
- מסקנות הערכת התפקוד תשלח אליך ולהפניקס תוך 3 ימי עסקים ממועד ביצועה.
- ככל שהפניקס תדחה את תוצאות הערכת התפקוד הקובעת, ישלח אליך מכתב מנומק תוך 15 ימי עסקים ממועד קבלת הערכת התפקוד בהפניקס.
- הפניקס תפנה לספק מכריע תוך 3 ימי עסקים ממועד משלוח מכתב זה.
- הספק המכריע יעביר העתק מחוות דעתו להפניקס תוך 5 ימי עסקים והפניקס תעביר את העתק חוות הדעת אליך מיד עם קבלתה. החלטת הספק המכריע תהיה סופית ותחייב את הפניקס.
הודעת המשך ברור
היה ונמצא כי נדרש זמן נוסף לצורך ברור התביעה, תשלח לך הודעת המשך ברור המפרטת את הסיבות לעיכוב.
היה ונמצא כי נדרש מסמך או מידע נוסף לצורך ברור התביעה תצויין הדרישה במסגרת הודעה זו. הודעת המשך ברור תשלח לפחות כל 90 יום, אלא אם לא הומצאו המידע או מסמכים שנדרשו ממך, ובלבד שנמסרו לכם שתי הודעות עוקבות הכוללות דרישה כאמור, וצוין בהודעה האחרונה כי לא יימסרו הודעות נוספות. תביעות אזרחים ותיקים: הודעה כאמור תימסר לך בע"פ, למעט אם ביקשת לעדכן אמצעי אלקטרוני לצורך ההתקשרות.
הכרה בזכאות
- במידה והחברה החליטה להכיר בזכאותך לתגמולי ביטוח, יישלח אליך מכתב "אישור זכאות".
בסמוך לביצוע התשלום תשלח אליך "הודעת תשלום". - אם בתום הבירור יתברר, כי אינך זכאי לתשלום תגמולי ביטוח, יישלח אליך "מכתב דחייה" מנומק ומפורט, המפרט את הסיבות לדחיית התביעה.
בירור תביעה בעזרת מומחה
לצורך ברור חבותה רשאית הפניקס להיעזר במומחה אשר יפגוש בך ואשר תפקידו לסייע לפניקס בהליך ברור התביעה ובדיקת חבותה על פי הפוליסה. במקרים אלו באפשרותך להיות מיוצג או להיוועץ במומחה מטעמך.
תביעות אזרחים ותיקים: במידה והחליטה החברה במסגרת בירור התביעה להיעזר במומחה, אנו ניצור עמך קשר טלפוני וניידע אותך, למעט אם ביקשת לעדכן אמצעי אלקטרוני לצורך ההתקשרות.
תקופת התיישנות
תקופת ההתיישנות הינה 3 שנים מיום קרות מקרה הביטוח ובנוגע לקטינים 3 שנים מיום הגעתם לגיל 18 שנים וזאת בכפוף להוראות הדין.
מודגש בזאת, כי אין די בהגשת תביעה לפניקס כדי לעצור את מרוץ תקופת ההתיישנות, וכי רק הגשת התביעה לבית המשפט עוצרת את מרוץ תקופת ההתיישנות, הכל בהתאם להוראות הדין.
פרטי התקשרות
באפשרותך לקבל הודעות ומסמכים מהחברה בדבר מהלך בירור התביעה ותוצאותיה באחת מהדרכים הבאות: בדואר ישראל או בדואר אלקטרוני.
חשוב לעדכן מהו אמצעי ההתקשרות המועדף עליך. לתשומת לבך, לצורך קבלת הודעות ומסמכים באמצעות דואר אלקטרוני יש להעביר לחברתנו מספר טלפון נייד בצירוף לכתובת הדואר האלקטרוני. בהיעדר קבלת עדכון בחברתנו על אמצעי ההתקשרות המועדף, המסמכים וההודעות יישלחו אליך בדרך המקובלת בחברתנו.
מידע נוסף
כל הדרכים לדבר איתנו
מוקד מכבי סיעודי
*3507שעות פעילות
ימים א'-ה', 08:00-16:00