חבות צד שלישי

הגשת תביעה במקרה של נזק לצד שלישי

איך מגישים תביעה?

1. כדי להגיש תביעת ביטוח יש להוריד את טופס טופס התביעה.

​2. למלא את טופס התביעה בכתב יד ברור וקריא.
אם הנך אזרח ותיק(מי שמלאו לו 67 שנים), תוכל להגיש תביעה בעל פה באמצעות נציג החברה. 

3. לצרף את המסמכים הרלוונטיים הנדרשים.

4. לשלוח אלינו את טופס התביעה שמלאת בצירוף המסמכים הנדרשים באחד מהאופנים הבאים:
- סוכן הביטוח שלך
- דואר ישראל לכתובת דרך השלום 53 גבעתיים, מיקוד 5345433 – עבור מחלקת תביעות חבויות
- כתובת דוא"ל: PTviot_Havuiot@fnx.co.il​
- פקס מספר: 03-7337869

חשוב ביותר!
אין להחתים את הנפגעים או הניזוקים, על גבי טופס התביעה וכמובן שאין להביאו לידיעת הנפגעים/ניזוקים. מסירת הטופס לצדי ג' עלולה להוות "הודאה" השוללת את הכיסוי הביטוחי לתביעה. מדובר במסמך על פיו אמורה חברת הביטוח לפעול בהמשך.

הכיסוי לחבות כלפי צד ג' קיים בפוליסה ספציפית לביטוח אחריות כלפי צד שלישי.
כמו כן, קיים הכיסוי בפוליסות נוספות כגון: פוליסה לביטוח בית העסק – אלומה, פוליסה לביטוח קבלנים, פוליסות לביטוח משרד – אלומה, פוליסת חבות בעלי מוסכים כלפי צד שלישי ופוליסה לביטוח בתי מלון. בכל אלה, ועוד, קיים כיסוי בכפוף לתנאים המפורטים בהן, סייגיהן וחריגיהן.

ככל שהנך מגיש תביעה מכוח פוליסת דירה מצ"ב קישור לעמוד תביעות ביטוח דירה

טופס הגשת תביעה

*יודגש, כי אין במפורט בהנחיות אלו כדי להוות הכרה בכיסוי הביטוחי ו/או בחבות ו/או בנזק הנטען.

מה קורה לאחר הגשת התביעה?

  • לאחר קבלת טופס ההודעה בחברת הביטוח, לרבות פירוט גרסתכם, ייתכן כי תתבקשו על ידי חברת הביטוח להעביר מידע ו/או מסמכים נוספים.
    אם הנך תובע שהוא אזרח ותיק, בכל מקרה של חוסר במסמכים, תימסר לך הודעה בעל פה בנוגע לכך, וזאת בנוסף למשלוח הודעה בעניין בדואר או באמצעי אלקטרוני, למעט אם ביקשת לעדכן אמצעי אלקטרוני לצורך התקשרות עמך.
  • בכפוף לקיום כיסוי ביטוחי, תבחנה נסיבות האירוע.
  • ייתכן שיהיה צורך בבדיקת חוקר/שמאי ביחס לנסיבות האירוע ו/או הנזק, עימם יהיה עליכם לשתף פעולה.
  • אם יתברר כי בתום הבדיקה הנכם זכאים לכיסוי האירוע ו/או התביעה במסגרת הפוליסה, תטופל התביעה ישירות מול הניזוק, בכפוף לתנאי הפוליסה, סייגיה וחריגיה ובכפוף להוראות החוק.
  • במידה ותוצאות בירורינו יעלו כי אינכם זכאים לכיסוי האירוע ו/או התביעה במסגרת הפוליסה, נודיעכם עמדתינו זו בכתב בתום הבדיקה.

שיתוף הפעולה עימנו, לרבות עם חוקרים מטעמנו, הוא הכרחי ונועד לוודא את הנסיבות וגובה הנזק לאשורם. נודה לכם על שיתוף פעולה מלא עימנו.

תקופת התיישנות

תקופת ההתיישנות הינה 7 שנים מיום קרות מקרה הביטוח ובנוגע לקטינים - 7 שנים מיום הגיעם לגיל 18 שנים, וזאת בכפוף להוראות הדין.

מודגש בזאת, כי אין די בהגשת תביעה לחברתנו כדי לעצור את מרוץ תקופת ההתיישנות, וכי רק הגשת התביעה לבית המשפט עוצרת את מרוץ תקופת ההתיישנות, והכל בהתאם להוראות הדין.

פרטי התקשרות

באפשרותך לקבל הודעות ומסמכים מהחברה בדבר מהלך בירור התביעה ותוצאותיה באחת מהדרכים הבאות: דואר ישראל, דואר אלקטרוני, פקס. נא הודיענו מהו אמצעי ההתקשרות המועדף עליך. לתשומת לבך, לצורך קבלת הודעות ומסמכים באמצעות דואר אלקטרוני יש להעביר לחברתנו מספר טלפון נייד בצירוף לכתובת הדואר האלקטרוני. בהיעדר קבלת עדכון בחברתנו על אמצעי ההתקשרות המועדף, המסמכים וההודעות יישלחו אליך בדרך המקובלת בחברתנו

לקבלת פרטים נוספים, בירורים ומידע נוסף ניתן לפנות לסוכן הביטוח, או ישירות למזכירות מחלקת תביעות בטלפון 03-7332202 ונשמח לסייע בידכם ככל האפשר.

כל הדרכים לדבר איתנו