אחריות מקצועית ומוצר
הגשת תביעה בגין פוליסה לביטוח אחריות מקצועית או לביטוח חבות המוצר
איך מגישים תביעה?
פוליסות אלה מגדירות "תביעה" באופן רחב ביותר. כלומר, אפילו קבלת מידע ממקור כלשהו על ידי המבוטח, על קרות מקרה הביטוח, מהווה "תביעה".
כדי לקבל את הסכום החד פעמי בעת הגשת תביעה בגין פוליסה לביטוח אחריות מקצועית או לביטוח חבות המוצר*, עליך:
1. לדווח לנו במכתב המפרט את הנסיבות וההתייחסות לטענות המועלות על ידי צד ג'.
חשוב להקפיד למלא גם את פרטי המקרה ואת פרטי הבנק אליו יועברו תגמולי הביטוח.
אם הנך אזרח ותיק(מי שמלאו לו 67 שנים), תוכל להגיש תביעה בעל פה באמצעות נציג החברה.
2. לצרף את המסמכים הרלוונטיים לתביעה והמחאה (צ'ק) ריקה שלך לדוגמה, העתקים ממסמכי התקשרות עם המלין, מכתב תלונה/דרישה מצד ג'.
3. לשלוח אלינו את הטפסים שמלאת בצירוף המסמכים הנדרשים באחד מהאופנים הבאים:
- סוכן הביטוח שלך
- באמצעות הדואר לכתובת הבאה: מחלקת תביעות חבויות, דרך השלום 53 גבעתיים, מיקוד 53454
- דוא"ל: PTviot_Havuiot@fnx.co.il
- פקס: 03-7337869
* במידה והינך זכאי לכך על פי תנאי הפוליסה והנספח
אם הופתעתם מקבלת כתב תביעה, אודות אירוע, שלא הובא קודם לכן לידיעתכם, יש להעביר אלינו:
- כתב תביעה באופן מיידי, בעת הגשת התביעה, וזאת באמצעות דואר רשום דחוף או שליח.
- ציון המועד בו נמסרה לכם התביעה.
- דיווח מפורט כאמור לעיל
הגשת תביעה כללית
מה קורה לאחר הגשת התביעה?
- עם קבלת ההודעה הכוללת את פירוט גרסתכם, ייתכן כי תתבקשו על ידנו להעביר מידע ו/או מסמכים נוספים.
אם הנך תובע שהוא אזרח ותיק, בכל מקרה של חוסר במסמכים, תימסר לך הודעה בעל פה בנוגע לכך, וזאת בנוסף למשלוח הודעה בעניין בדואר או באמצעי אלקטרוני, למעט אם ביקשת לעדכן אמצעי אלקטרוני לצורך התקשרות עמך. - בכפוף לקיום כיסוי ביטוחי, תבחנה נסיבות האירוע.
- ייתכן שיהיה צורך בבדיקת מומחים מטעמנו ביחס לנסיבות האירוע ו/או הנזק עמם יהיה עליכם לשתף פעולה.
- אם יתברר בתום הבדיקה כי מקרה הביטוח מכוסה במסגרת הפוליסה, תטופל התביעה מול הניזוק, בכפוף לתנאי הפוליסה, סייגיה וחריגיה ובכפוף להוראות החוק.
- היה ותוצאות בירורינו יעלו כי מקרה הביטוח אינו מכוסה על פי הפוליסה, נודיעכם עמדתנו זו בכתב בתום הבדיקה.
שיתוף הפעולה עימנו, לרבות עם מומחים מטעמנו, הוא הכרחי ונועד לוודא הנסיבות וגובה הנזק לאשורם. נודה לכם על שיתוף פעולה מלא עימנו.
תקופת התיישנות
תקופת ההתיישנות הינה 7 שנים מיום קרות מקרה הביטוח ובנוגע לקטינים - 7 שנים מיום הגיעם לגיל 18 שנים, וזאת בכפוף להוראות הדין.
מודגש בזאת, כי אין די בהגשת תביעה לחברתנו כדי לעצור את מרוץ תקופת ההתיישנות, וכי רק הגשת התביעה לבית המשפט עוצרת את מרוץ תקופת ההתיישנות, והכל בהתאם להוראות הדין.
פרטי התקשרות
באפשרותך לקבל הודעות ומסמכים מהחברה בדבר מהלך בירור התביעה ותוצאותיה באחת מהדרכים הבאות: דואר ישראל, דואר אלקטרוני, פקס. נא הודיענו מהו אמצעי ההתקשרות המועדף עליך. לתשומת לבך, לצורך קבלת הודעות ומסמכים באמצעות דואר אלקטרוני יש להעביר לחברתנו מספר טלפון נייד בצירוף לכתובת הדואר האלקטרוני. בהיעדר קבלת עדכון בחברתנו על אמצעי ההתקשרות המועדף, המסמכים וההודעות יישלחו אליך בדרך המקובלת בחברתנו
לקבלת פרטים נוספים, בירורים ומידע נוסף ניתן לפנות לסוכן הביטוח או ישירות למחלקת תביעות - מחלקת חבויות בטלפון מס' 03-7332202 ונשמח לסייע בידכם ככל האפשר.
כל הדרכים לדבר איתנו
בוואטסאפ
054-9893455בצ'אט
זמינים בשבילךבטלפון
*3455שירות לקוחות
דרכי התקשרות נוספות