איך מגישים תביעה?
1. כדי להגיש תביעת ביטוח יש להוריד את "טופס תביעה - ביטוח דירה צד ג'".
2. למלא את טופס התביעה בכתב יד ברור וקריא.
אם הנך אזרח ותיק (מי שמלאו לו 67 שנים), תוכל להגיש תביעה בעל פה באמצעות נציג החברה.
3. לצרף את המסמכים הרלוונטיים הנדרשים.
4. לשלוח אלינו את טופס התביעה שמלאת בצירוף המסמכים הנדרשים באחד מהאופנים הבאים:
- סוכן הביטוח שלך
- דואר ישראל לכתובת דרך השלום 53 גבעתיים, מיקוד 5345433
- כתובת דוא"ל: Tviotgimel@fnx.co.il (בנזקי רכוש)
- כתובת דוא"ל: Ptviot_Havuiot@fnx.co.il (בנזקי גוף)
- פקס מספר: 03-7337792
- מסרון (SMS) למספר טלפון: 055-7000887 – בעת השימוש באפשרות זו נדרש לשלוח את המילה מסמך למספר הנ"ל ויתקבלו הנחיות להעברת המסמכים.
*יודגש, כי אין במפורט בהנחיות אלו כדי להוות הכרה בכיסוי הביטוחי ו/או בחבות ו/או בנזק הנטען.
הגשת תביעה כללית
מה קורה לאחר הגשת התביעה?
עם קבלת טופס התביעה בצירוף המסמכים הרלוונטיים, יישלח אליך, תוך 14 ימי עסקים מיום קבלת הטופס, מכתב המאשר קבלתו, ובמידת הצורך דרישה למסמכים נוספים.
אם הנך תובע שהוא אזרח ותיק, בכל מקרה של חוסר במסמכים, תימסר לך הודעה בעל פה בנוגע לכך, וזאת בנוסף למשלוח הודעה בעניין בדואר או באמצעי אלקטרוני, למעט אם ביקשת לעדכן אמצעי אלקטרוני לצורך ההתקשרות עמך.
היה ותוגש לחברתנו דרישה בכתב מאת צד ג' התובע פיצוי על נזקיו - בין במצורף לטופס התביעה ובין ישירות – יישלח לתובע, תוך 14 ימי עסקים מיום קבלת דרישתו, מכתב המאשר קבלתו, ובמידת הצורך, דרישה למידע ולמסמכים נוספים.
היה ומדרישת צד ג' התובע פיצוי על נזק שנגרם לו, יוודע לחברתנו, לראשונה, אודות האירוע הנטען, יישלח אליך, תוך 7 ימי עסקים מיום קבלתה, מכתב לקבלת פרטים ממבוטח, בו תתבקש להעלות גירסתך לאירוע ולהתייחס לחבותך הנטענת.
בתוך 30 יום מיום קבלת מלוא המסמכים, יבוצעו הפעולות הנדרשות לברור הכיסוי הביטוחי, לבדיקת החבות והיקפה.
היה וצד ג' העביר אלינו דרישתו - אזי, משהושלם הליך ברור תביעתו ותוכר זכאותו לפיצוי , נודיעך על כוונתנו לפצותו כמו גם שיעור הפיצוי. אם לא תודיענו על התנגדותך לתשלום הפיצוי בתוך 30 ימים מיום הודעתנו, תישלח לתובע הודעת פשרה ושטר פטור ליישוב תביעתו , כמוסכם עמו.
אם בתום ברור החבות יתברר כי צד ג' התובע אינו זכאי לפיצוי - תשלח לו הודעה בכתב המפרטת את הסיבות לדחיית התביעה.
היה ותהליך הטיפול לא הסתיים, תשלח לתובע הודעת המשך ברור המפרטת את סיבת העיכוב.
הודעת המשך בירור תשלח לתובע כל 90 יום ממועד ההודעה הקודמת, עד למשלוח הודעת תשלום או הודעת פשרה או הודעת דחייה , למעט במקרים הבאים:
א. הוגשה תביעה לבית המשפט
ב. לא הומצא המידע או המסמכים שנדרשו, ובלבד שנמסרו שתי הודעות עוקבות הכוללות דרישה כאמור וצוין בהודעה האחרונה כי לא יימסרו הודעות נוספות.
אם הנך אזרח ותיק, הודעה כאמור תימסר לך גם בע"פ, למעט אם ביקשת לעדכן אמצעי אלקטרוני לצורך ההתקשרות.
- החברה נעזרת לעיתים במומחים חיצוניים אשר תפקידם לסייע בברור נסיבות המקרה ובדיקת הזכאות. במקרים בהם הוחלט להפעיל מומחה, תועבר אליך הודעה על מינוי המומחה, שמו ותפקידו. באפשרותך להיעזר במומחה מטעמך ו/או לפנות לייצוג.
אם הנך אזרח ותיק, במידה והחליטה החברה במסגרת בירור התביעה להיעזר במומחה, תימסר לך גם הודעה בע"פ בנוגע לכך, למעט אם ביקשת לעדכן אמצעי אלקטרוני לצורך ההתקשרות.
הודעה על נזקים
בנזקי מים בכיסוי באמצעות "שרברב הסדר" או "שרברב פרטי" עליך לפנות למרכז התביעות של הפניקס בטלפון 5070* או למספר וואטסאפ 054-9893455 באפשרויות יש לבחור 10.
שעות פעילות מרכז התביעות של הפניקס בימים א' – ה' בין השעות 8:00- 16:00. בימי ו', חול המועד וערבי חג בין השעות 8:00 – 12:00.
מעבר לשעות הפעילות ניתן מענה טלפוני באמצעות מוקד חירום.
אם פרצה דליקה בדירתך, אשר התפשטה וגרמה נזקים לצד ג' – הודע על כך למוקד קבלת נזקים בהפניקס בטל. 1-700-50-50-73 הפועל במהלך 24 שעות ביממה, ישירות או באמצעות סוכן הביטוח שלך, לרישום ההודעה, ועל מנת שניתן יהיה מיידית לשלוח שמאי לבדיקת הנזק והערכתו.
בכל נזק אחר שנגרם לצד ג' (רכוש או גוף), המכוסה עפ"י פוליסת ביטוח דירה צד ג', ואשר הנך עלול להחשב כאחראי לו חוקית – עליך למלא, סמוך לאחר התרחשות הנזק, טופס תביעה המצוי באתר החברה, ולדאוג להעבירו להפניקס באמצעות סוכן הביטוח או ישירות.
תקופת התיישנות
תקופת ההתיישנות הינה 7 שנים מיום קרות מקרה הביטוח ובנוגע לקטינים - 7 שנים מיום הגיעם לגיל 18 שנים, וזאת בכפוף להוראות הדין.
מודגש בזאת, כי אין די בהגשת תביעה לחברתנו כדי לעצור את מרוץ תקופת ההתיישנות, וכי רק הגשת התביעה לבית המשפט עוצרת את מרוץ תקופת ההתיישנות, והכל בהתאם להוראות הדין.
פרטי התקשרות
באפשרותך לקבל הודעות ומסמכים מהחברה בדבר מהלך בירור התביעה ותוצאותיה באחת מהדרכים הבאות: דואר ישראל, דואר אלקטרוני, פקס. נא הודיענו מהו אמצעי ההתקשרות המועדף עליך. לתשומת לבך, לצורך קבלת הודעות ומסמכים באמצעות דואר אלקטרוני יש להעביר לחברתנו מספר טלפון נייד בצירוף לכתובת הדואר האלקטרוני. בהיעדר קבלת עדכון בחברתנו על אמצעי ההתקשרות המועדף, המסמכים וההודעות יישלחו אליך בדרך המקובלת בחברתנו.
כל הדרכים לדבר איתנו
בוואטסאפ
054-9893455בצ'אט
זמינים בשבילךבטלפון
*5070שירות לקוחות
דרכי התקשרות נוספות