איך מגישים תביעה?
הדרך הפשוטה והמהירה ביותר להגיש תביעה היא למלא טופס תביעה דיגיטלי.
אפשר גם להוריד מהאזור האישי את הטופס כקובץ PDF, למלא ולשלוח אלינו.
אזרחים וותיקים - אם מלאו לך 67 שנים, יש לך את האפשרות להגיש תביעה בעל-פה באמצעות נציג החברה
לטופס התביעה יש לצרף את המסמכים הבאים:
- תעודת פטירה
- צילום תעודת זהות של המנוח, כולל ספח וצילום תעודות הזהות של השאירים
- צילום שיק או אסמכתא על ניהול ח-ן בנק של השאירים
- טופס 101 לכל שאיר
סוגי פנסיית השאירים שמשלמת "קרן הפנסיה פניקס פנסיה וגמל בע"מ":
- פנסיית שאירי מבוטח פעיל
- פנסיית שאירי מבוטח שאינו פעיל
מה קורה לאחר הגשת התביעה?
עם קבלת המסמכים, אנו מתחילים את הטיפול בתביעה ואת בדיקת הזכאות. במסגרת זו:
עם קבלת כל הטפסים והמסמכים שנדרשו אצלנו, תישלח אליך תוך 14 ימים הודעת (זכאות ל) תשלום או הודעת המשך ברור או הודעת פשרה או הודעת דחייה המפרטת את נימוקי הדחייה.
- אם לא הגיעו כל המסמכים הנדרשים, אנחנו כבר ניידע אותך בכתב על כך לא יאוחר מ-14 ימים מקבלת המסמכים אצלנו.
אם הינך אזרח ותיק, בכל מקרה של חוסר במסמכים, תימסר לך הודעה בע"פ בנוגע לכך, למעט אם ביקשת לעדכן אמצעי אלקטרוני לצורך ההתקשרות. - אם נמצא כי נדרש זמן נוסף לצורך ברור התביעה, תשלח אליך הודעת המשך ברור המפרטת את הסיבות לעיכוב הטיפול בתיק.
הודעת המשך ברור תשלח כל 90 יום ממועד ההודעה הקודמת, עד למשלוח הודעת תשלום, או הודעת פשרה או הודעת דחייה, מלבד במקרים בהם:
א. הוגשה תביעה לבית המשפט.
ב. לא הומצאו המידע או מסמכים שנדרשו, ובלבד שנמסרו שתי הודעות עוקבות הכוללות דרישה כאמור, וצוין בהודעה האחרונה כי לא יימסרו הודעות נוספות.
ג. אם הנך אזרח ותיק, הודעה כאמור תימסר לך בע"פ, למעט אם ביקשת לעדכן אמצעי אלקטרוני לצורך ההתקשרות.
- במידה וכל המסמכים הנדרשים, התקבלו בחברתנו ונמצאת זכאי לקבלת פנסיית שאירים, תידרש להמציא טופס 101.
- הפנסיה תשולם לחשבון הבנק בתוך 30 ימים ממועד קבלת מלוא המסמכים, וישלח מכתב המפרט את זכויותיך.
נושאים מהותיים לגבי הגשת תביעה לפנסיית אלמן/ת מבוטח/ת פעיל/ה
פנסיית האלמן/ה משולמת לכל ימי חייו/ה (או לכל ימי חייו של השאיר הנוסף, הבא במקומו/ה במקרה של הבטחה). במועד הגשת התביעה.
עד לתאריך 1.6.2018 ניתן היה לבחור באחת האפשרויות המפורטות להלן, או בשתיהן בהתאם לתקנון התקף ליום האירוע. לאחר מועד זה לא ניתן לבחור תקופת הבטחה (התקנון החדש קובע הבטחה של 240 פנסיות).
א. להבטיח כי קרן הפנסיה תשלם לפחות מספר מינימאלי של תשלומים (180,120,60, או 240 וזאת בכפוף להצהרת בריאות ואישור הקרן), גם אם נפטר/ה בטרם הספיק/ה לקבל את המינימום הנבחר. יתרת התשלומים תשולם ליתומים, למוטבים או ליורשים של האלמן/ה בהתאם לאמור בתקנון. מובהר כי גם במקרה של הבטחת מינימום תשלומים כאמור, תשולם פנסיית השאירים לאלמן/ה לכל ימי חייו/ה.
ב. להוון (לקבל כסכום חד-פעמי) חלק מפנסיית השאירים, בהתאם לאמור בתקנון. אפשרות זו ניתנת למימוש גם לגבי פנסיית יתומי המבוטח.
הערות ודגשים לגבי האמור לעיל:
- בחירה באפשרויות האמורות חייבת להתבצע בטרם קבלת פנסיית השאירים.
- האמור באמנה זו מהווה תקציר בלבד, ואינו מהווה ייעוץ.
- פירוט מלוא הזכויות ואופן מימושן מופיע בתקנון הקרן.
העדר זכאות
אם בתום בירור התביעה יתברר שאינך זכא/'ת לפנסיית שאירים, תשלח הודעה בכתב, המפרטת את הסיבות לדחייה, וכל זאת בתוך 30 ימים ממועד קבלת מלוא המסמכים לידי חברתנו.
סיום זכאות של יתום/ה
הודעה תשלח 30 ימים לפני מועד הפסקת התשלומים החודשיים בעקבות מיצוי הזכאות.
מס הכנסה ודמי ביטוח לאומי ומס בריאות
מפנסיית השאירים ינוכה מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות, כמתחייב על פי חוק.
תקופת התיישנות
תקופת ההתיישנות הינה 7 שנים מיום קרות מקרה הביטוח, ובנוגע לקטינים 7 שנים מיום הגעתם לגיל 18, וזאת בכפוף להוראות הדין.
מודגש בזאת, כי אין די בהגשת תביעה לחברתנו בכדי לעצור את מרוץ תקופת ההתיישנות, וכי רק הגשת התביעה לבית המשפט עוצרת את מרוץ תקופת ההתיישנות, והכל בהתאם להוראות הדין.
פרטי התקשרות
באפשרותך לקבל הודעות ומסמכים מהחברה בדבר מהלך בירור התביעה ותוצאותיה באחת מהדרכים הבאות: בדואר ישראל או בדואר אלקטרוני. נא הודיענו מהו אמצעי ההתקשרות המועדף עליך. לתשומת לבך, לצורך קבלת הודעות ומסמכים באמצעות דואר אלקטרוני יש להעביר לחברתנו מספר טלפון נייד בצירוף לכתובת הדואר האלקטרוני. בהיעדר קבלת עדכון בחברתנו על אמצעי ההתקשרות המועדף, המסמכים וההודעות יישלחו אליך באמצעות דואר ישראל.
פעולות מהירות

הגשת תביעה
כל הדרכים לדבר איתנו
בוואטסאפ
054-9893455בצ'אט
זמינים בשבילךבטלפון
*3455שירות לקוחות
דרכי התקשרות נוספות