מה עלי לדעת ולעשות בעת הגשת תביעה בגין פנסיית שאירים?
- כדי להגיש תביעת ביטוח עליך להוריד את טופס "בקשה לקבלת פנסיית שאירי מבוטח".
- למלא את טופס התביעה בכתב יד ברור וקריא. חשוב להקפיד למלא את פרטי המקרה ופרטי הבנק אליו יועברו תגמולי הביטוח.
- לצרף את המסמכים הרלוונטיים בגינם הוגשה התביעה והמחאה (צ'ק) ריקה שלך לדוגמה – פירוט המסמכים הנדרשים מופיע בטופס התביעה.
- לשלוח אלינו את הטפסים שמלאת ואת המסמכים הנדרשים באחד מהאופנים הבאים:
- כתובת דוא"ל: tpensya@fnx.co.il
- סוכן הביטוח שלך
- דואר ישראל לכתובת דרך השלום 53 גבעתיים, מיקוד 5345433 - עבור מחלקת תביעות - הפניקס אקסלנס פנסיה וגמל בע"מ
סוגי פנסיית השאירים שמשלמת "קרן הפנסיה פניקס אקסלנס פנסיה וגמל בע"מ":
- פנסיית שאירי מבוטח פעיל
- פנסיית שאירי מבוטח שאינו פעיל
מה התהליך שקורה לאחר הגשת הטפסים והמסמכים?
עם קבלת המסמכים, אנו מתחילים את הטיפול בתביעה ואת בדיקת הזכאות. במסגרת זו:
עם קבלת כל הטפסים והמסמכים שנדרשו אצלנו, תישלח אליך תוך 14 ימים הודעת (זכאות ל) תשלום או הודעת המשך ברור או הודעת פשרה או הודעת דחייה המפרטת את נימוקי הדחייה.
- אם לא הגיעו כל המסמכים הנדרשים, אנחנו כבר ניידע אותך בכתב על כך לא יאוחר מ-14 ימים מקבלת המסמכים אצלנו.
- אם נמצא כי נדרש זמן נוסף לצורך ברור התביעה, תשלח אליך הודעת המשך ברור המפרטת את הסיבות לעיכוב הטיפול בתיק.
הודעת המשך ברור תשלח כל 90 יום ממועד ההודעה הקודמת, עד למשלוח הודעת תשלום, או הודעת פשרה או הודעת דחייה, מלבד במקרים בהם:
א. הוגשה תביעה לבית המשפט.
ב. לא הומצאו המידע או מסמכים שנדרשו, ובלבד שנמסרו שתי הודעות עוקבות הכוללות דרישה כאמור, וצוין בהודעה האחרונה כי לא יימסרו הודעות נוספות.
- במידה וכל המסמכים הנדרשים, התקבלו בחברתנו ונמצאת זכאי לקבלת פנסיית שאירים, תידרש להמציא טופס 101.
- הפנסיה תשולם לחשבון הבנק בתוך 30 ימים ממועד קבלת מלוא המסמכים, וישלח מכתב המפרט את זכויותיך.
נושאים מהותיים לגבי הגשת תביעה לפנסיית אלמן/ת מבוטח/ת פעיל/ה
פנסיית האלמן/ה משולמת לכל ימי חייו/ה (או לכל ימי חייו של השאיר הנוסף, הבא במקומו/ה במקרה של הבטחה). במועד הגשת התביעה.
עד לתאריך 1.6.2018 ניתן היה לבחור באחת האפשרויות המפורטות להלן, או בשתיהן בהתאם לתקנון התקף ליום האירוע. לאחר מועד זה לא ניתן לבחור תקופת הבטחה (התקנון החדש קובע הבטחה של 240 פנסיות).
א. להבטיח כי קרן הפנסיה תשלם לפחות מספר מינימאלי של תשלומים (180,120,60, או 240 וזאת בכפוף להצהרת בריאות ואישור הקרן), גם אם נפטר/ה בטרם הספיק/ה לקבל את המינימום הנבחר. יתרת התשלומים תשולם ליתומים, למוטבים או ליורשים של האלמן/ה בהתאם לאמור בתקנון. מובהר כי גם במקרה של הבטחת מינימום תשלומים כאמור, תשולם פנסיית השאירים לאלמן/ה לכל ימי חייו/ה.
ב. להוון (לקבל כסכום חד-פעמי) חלק מפנסיית השאירים, בהתאם לאמור בתקנון. אפשרות זו ניתנת למימוש גם לגבי פנסיית יתומי המבוטח.
הערות ודגשים לגבי האמור לעיל:
- בחירה באפשרויות האמורות חייבת להתבצע בטרם קבלת פנסיית השאירים.
- האמור באמנה זו מהווה תקציר בלבד, ואינו מהווה ייעוץ.
- פירוט מלוא הזכויות ואופן מימושן מופיע בתקנון הקרן.
העדר זכאות
אם בתום בירור התביעה יתברר שאינך זכא/'ת לפנסיית שאירים, תשלח הודעה בכתב, המפרטת את הסיבות לדחייה, וכל זאת בתוך 30 ימים ממועד קבלת מלוא המסמכים לידי חברתנו.
סיום זכאות של יתום/ה
הודעה תשלח 30 ימים לפני מועד הפסקת התשלומים החודשיים בעקבות מיצוי הזכאות.
מס הכנסה ודמי ביטוח לאומי ומס בריאות
מפנסיית השאירים ינוכה מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות, כמתחייב על פי חוק.
תקופת התיישנות
תקופת ההתיישנות הינה 7 שנים מיום קרות מקרה הביטוח, ובנוגע לקטינים 7 שנים מיום הגעתם לגיל 18, וזאת בכפוף להוראות הדין.
מודגש בזאת, כי אין די בהגשת תביעה לחברתנו בכדי לעצור את מרוץ תקופת ההתיישנות, וכי רק הגשת התביעה לבית המשפט עוצרת את מרוץ תקופת ההתיישנות, והכל בהתאם להוראות הדין.
פרטי התקשרות
באפשרותך לקבל הודעות ומסמכים מהחברה בדבר מהלך בירור התביעה ותוצאותיה באחת מהדרכים הבאות: בדואר ישראל או בדואר אלקטרוני. נא הודיענו מהו אמצעי ההתקשרות המועדף עליך. לתשומת לבך, לצורך קבלת הודעות ומסמכים באמצעות דואר אלקטרוני יש להעביר לחברתנו מספר טלפון נייד בצירוף לכתובת הדואר האלקטרוני. בהיעדר קבלת עדכון בחברתנו על אמצעי ההתקשרות המועדף, המסמכים וההודעות יישלחו אליך באמצעות דואר ישראל.