איחוד חשבונות פנסיה

איחוד חשבונות פנסיה

 
לעיתים בעת מעבר למקום עבודה חדש, נפתח לך על ידי המעסיק חשבון חדש בקרן פנסיה חדשה. כך כספי הפנסיה לא ממשיכים להיות מופקדים בקרן הפנסיה שבה חסכת לפני כן. מכיוון שבשוק העבודה המודרני קיימים לא מעט מעברים של עובדים בין מקומות עבודה, יכול להיווצר מצב בו כספי הפנסיה שלך מפוזרים בין מספר קרנות פנסיה.
על מנת לאפשר לך לרכז את כל החשבונות שרשומים לזכותך בקרנות הפנסיה תחת קורת גג אחת, הליך איחוד החשבונות ייעשה בצורה אוטומטית, ללא צורך במעורבות פעילה שלך, אלא אם כן תבחר שלא לבצע אותו.
 
כיצד מתבצע הליך איחוד חשבונות?​
 
שלב ראשון – איתור כספי הפנסיה שלך בקרנות השונות
תהליך האיתור יתבצע על ידי העברת פרטיך האישיים (ת.ז, תאריך לידה, תאריך פתיחת החשבון וסטאטוס הכספים (*פעיל/לא פעיל)) למערכת אוטומטית לאיתור חשבונות באגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר (להלן "המערכת").
המערכת תבצע את איתור החשבונות הלא פעילים והפעילים שלך ללא מגע יד אדם.
 
המערכת תפנה לכל קרן פנסיה בה יש לך חשבון פעיל עם רשימת הקרנות בהן יש לך חשבון לא פעיל.
 
יובהר כי הפרטים וישמשו אך ורק לאיתור חשבונות בקרנות פנסיה, יימחקו מהמערכת בתום הליך איחוד החשבונות ולא ישמשו לצרכים אחרים.
 
לצורך כך תקבל מכתב האומר כי בכוונת קרן הפנסיה לעביר את פרטייך האישיים לאגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר.
 
במידה שקיבלת מכתב כאמור ואינך חפץ בהעברת פרטייך האישיים למערכת, עליך לשלוח את התנגדותך בכתב על גבי הספח שצורף למכתב.
את הבקשה החתומה ניתן לשלוח לפקס: 03-7337812 או במייל: ihud@fnx.co.il או בדואר: תיבת דואר 25333, תל אביב, מיקוד 6125301 (נא לציין עבור "הפניקס – איחוד קופות").
 
שים לב כי ניתן להתנגד למהלך עד ליום 6/9/16 בלבד.
 
במידה שאינך מתנגד, אינך צריך לעשות דבר, ואנו נפעל להעברת הפרטים האישיים למשרד האוצר.
 
שלב שני – איחוד חשבונות לא פעילים לחשבונות פעילים בקרנות הפנסיה
במקרה בו בשלב הראשון אותרו לך חשבונות לא פעילים, בנוסף לחשבון הפעיל שלך, תקבל מכתב כי צפוי להתבצע עבורך הליך של איחוד החשבונות הלא פעילים לחשבונך הפעיל.
המכתב יכלול את רשימת החשבונות הלא הפעילים וכן פרטים לגבי החשבון הפעיל שלך.
 
במידה שקיבלת מכתב כאמור ואינך חפץ באיחוד חשבונותייך, עליך לשלוח את התנגדותך בכתב על גבי הספח שצורף למכתב.
את הבקשה החתומה ניתן לשלוח לפקס: 03-7337812 או במייל: ihud@fnx.co.il או בדואר: תיבת דואר 25333, תל אביב, מיקוד 6125301 (נא לציין עבור "הפניקס – איחוד קופות").
שים לב כי ניתן להתנגד למהלך תוך 45 ימים מיום שליחת המכתב אליך (התאריך הפרטני מופיע לך על גבי המכתב שקיבלת).
 
במידה שקיבלת מכתב כאמור ואתה חפץ רק בהעברת חלק מקרנות הפנסיה הלא פעילות, עליך לשלוח את בקשתך על גבי הספח שצורף למכתב.
את הבקשה החתומה ניתן לשלוח לפקס: 03-7337812 או במייל: ihud@fnx.co.il או בדואר: תיבת דואר 25333, תל אביב, מיקוד 6125301 (נא לציין עבור "הפניקס – איחוד קופות").
שים לב כי ניתן להתנגד למהלך תוך 45 ימים מיום שליחת המכתב אליך (התאריך הפרטני מופיע לך על גבי המכתב שקיבלת).
 
במידה שאינך מתנגד, אינך צריך לעשות דבר, ואנו נפעל להעברת הכספים לחברתנו לצורך ביצוע איחוד חשבונות בקרנות הפנסיה השונות.
 
באם יש לך יותר מחשבון פעיל אחד
במקרה בו קיבלת מכתב כי יש לך יותר מחשבון פעיל אחד, איחוד החשבונות הלא פעילים יתבצע רק אם תעביר בקשה מפורשת לכך בהתאם לטופס שצורף למכתב.
 
במידה שקיבלת מכתב כאמור ואתה חפץ בהעברת חלק או כל קרנות הפנסיה הלא פעילות, עליך לשלוח את בקשתך על גבי הספח שצורף למכתב.
את הבקשה החתומה ניתן לשלוח לפקס: 03-7337812 או במייל: ihud@fnx.co.il או בדואר: תיבת דואר 25333, תל אביב, מיקוד 6125301 (נא לציין עבור "הפניקס – איחוד קופות").
שים לב כי ניתן להעביר בקשה כאמור עד ליום 11/1/17 בלבד.
 
במידה שקיבלת מכתב כאמור ואינך חפץ באיחוד החשבונות, אינך צריך לעשות דבר ואיחוד החשבונות לא יבוצע.
 
שלב שלישי – ביצוע איחוד החשבונות
קרנות הפנסיה השונות תעברנה בקשות לאיחוד החשבונות בהתאם להתייחסויותיך למכתבים בשלבים הקודמים.
 
במידה שקיימת בעיה בביצוע איחוד החשבונות, תקבל מכתב מקרן הפנסיה בה יש לך חשבון לא פעיל עם פירוט סיבת הדחיה.
במידה שבוצע איחוד חשבונות, תקבל הודעה על כך בסיום התהליך, הן מקרן הפנסיה בה חשבונך נסגר והן מקרן הפנסיה אליה הועברו החשבונות הלא פעילים.
 
בכל שאלה אנו עומדים לשירותך בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00 ב-3455* או בטלפון 03-7332222.
 
שאלות נפוצות:
 
שאלה: באם לא התנגדתי למכתב הראשון ואני לא מעוניין בהמשך ביצוע התהליך, מה עלי לעשות?
תשובה: יש באפשרותך להתנגד למהלך גם בשלבים הבאים.

שאלה: באם רציתי לבצע איחוד חשבונות אך קיבלתי הודעת דחיה, מה עלי לעשות?
תשובה: עליך לפנות לקרן הפנסיה אשר שלחה לך את הודעה הדחיה ולפעול לטובת הסרת החסם אשר גרם לדחיה. בכל מקרה כאמור, לאחר הסרת החסם, יהיה עליך להגיש בקשה אקטיבית לניוד הכספים, לצורך כך פנה לסוכן הביטוח שלך.

שאלה: באילו מקרים יכולה להיות דחיה של איחוד החשבונות, שלא על ידי בקשה שלי?
תשובה: ישנן מספר עילות לדחיית איחוד החשבונות כגון:
  • ​קיים עיקול או שיעבוד על החשבון
  • קיימת הלוואה פתוחה בחשבון
  • העמית נפטר
  • החשבון נסגר
  • העמית מקבל קצבת זקנה או קצבת נכות
  • חשבון העמית הפך לפעיל.
שאלה: באם התנגדתי למהלך, האם בעתיד אוכל לבצע איחוד חשבונות?
תשובה: כן, תמיד קיימת בפניך האפשרות להגיש בקשה אקטיבית לניוד כספים בהתאם להעדפותיך האישיות.

​​_________________________________________________________________________________________
*עמית פעיל הוא מי שהופקדו בשלו כספים לקרן הפנסיה בגין החודשים יולי או אוגוסט 2016. עמית לא פעיל הוא מי שבהתאם לתקנון קרן הפנסיה אין לו כיסוי ביטוחי לסיכוני נכות או כיסוי ביטוחי לסיכוני מוות ולא הופקדו  לחשבונו כספים מאז חודש ספטמבר 2015.
הפניקס לשירותך

מוקד שירות לקוחות ותביעות 3455*
א'-ה' 08:00-17:00

מרכז תביעות רכב ורכוש 5070*
א'-ה' 08:00-20:00
ו' 08:00-12:00

מוקד מכירות 3455*
א'-ה' 08:00-20:00
ו' 08:00-13:00

ניתן לפנות גם בטלפון 03-7332222
או להשאיר לנו פרטים בכל נושא הקשור לשירות באמצעות טופס צור קשר ואנו נחזור אליכם תוך 24 שעות

הפניקס לשירותך

כל השדות הם שדות חובה.

הזינו שם ומספר טלפון ונציג הפניקס יחזור אליכם בהקדם האפשרי:

שלח

שעות פעילות: ימים א'-ה', 08:00-17:00
מוקד קשרי לקוחות: 3455* | 03-7332222

תודה שפנית למוקד! נציג הפניקס Online ייצור עמך קשר בהקדם האפשרי.
 
machina: WFEP1
צ'אט עם נציג