הטבת היעדר תביעות בביטוח רכב
היעדר תביעות: מגיעה לכם ההטבה בביטוח
במילים אחרות, ממש כשם שפרמיית הביטוח הרפואי של אדם חולה תהיה גבוהה מזו של אדם בריא בשל הסבירות הגבוהה יותר לתבוע את חברת הביטוח, כך גם בתחום הרכב. פרמיית ביטוח הרכב עולה ככל שסבירות המבוטח לקחת חלק בתאונת דרכים ו/או לתבוע את חברת הביטוח עולה. לכן קבוצות מסוימות באוכלוסיה משלמות יותר עבור ביטוח הרכב ביחס לקבוצות אחרות. דוגמאות לכך הם נהגים חדשים לעומת נהגים מנוסים, גברים לעומת נשים ועוד. מכאן גם נגזר שנהגים שעברם הביטוחי "נקי" מתביעות זכאים לתנאי פוליסה משופרים והנחה בגובה הפרמיה השנתית של הביטוח.
בתחילת חודש אוגוסט 2009 התבצעה הרחבה בתנאי הזכאות של מבוטחי הפניקס להנחת היעדר תביעות. השיפורים בכללי הזכאות להנחת היעדר תביעות חלים על כל מסלולי הביטוח המקיף לרכב, בהם "רכבית", "הפניקס זהיר" ו-תכנית "רכב שני". הזכאות חלה גם על ביטוחי צד ג' במסלול "הפניקס זהיר". בעקבות השיפור בזכאות, יכולים להנות מהטבה בתנאים גם מבוטחים שבוטחו בעבר בביטוח צד ג' ועוברים עכשיו לביטוח מקיף ומבוטחים שבוטחו בעבר בביטוח צד ג' או מקיף ועוברים עכשיו לביטוח "הפניקס זהיר" – צד ג'. זכאים להטבה גם נהגים צעירים, על סמך היעדר תביעות ההורים (כפוף לתנאי הפוליסה וסייגה).
דוגמה לנהנים מהשיפורים בהטבה הם מבוטחי "הפניקס זהיר" צד ג', הנהנים משירותי דרך וגרירה, כיסוי לשבר בשמשות הרכב והטבות ייחודיות ברשת מוסכי ההסדר (למשל: תנאי תשלום נוחים במיוחד, רכב חלופי לכל תקופת התיקון בשיטת "מפתח תמורת מפתח" ואחריות על התיקון למשך שנה), שיכולים מעתה להנות מההטבה גם אם ברשותם אישור על היעדר תביעות בשנתיים האחרונות בלבד.
בצד ההרחבה והשיפורים בתנאי הזכאות, ממשיכה הפניקס להקפיד על קיומם של תנאים ברורים לקבלת ההטבה. בכלל זה מחויב כל מבוטח למסור את אישור היעדר התביעות שברשותו בתוך פרק זמן מוגדר מיום תחילת הביטוח, ואם לא יעשה כך, תבוטל הפוליסה. כמו כן, אם ימסור המבוטח אישור חלקי או שימסור אישור שאינו תואם את כללי הזכאות החדשים, גובה הפרמיה יעלה.
את אישור היעדר התביעות יש לשלוח לכתובת המייל: tviot_online@fnx.co.il